Praktische info

Hier vind je alle praktische informatie over je bezoek aan Konings Mondzorg. Heb je nog vragen? Neem gerust contact op.

Konings Mondzorg is geopend op dinsdag en vrijdag.

Behandelingen vinden plaats op afspraak.

Dinsdag: 09:00 – 12:00

Vrijdag : 09:00 – 17:00

De praktijk is goed bereikbaar met de auto en het openbaar vervoer.

  • Gratis parkeren
  • Bushalte op loopafstand van de praktijk
  • De praktijk is rolstoeltoegankelijk
  • Er is een lift aanwezig
  • De behandelruimte bevindt zich op de eerste verdieping

Mondzorgtarieven zijn landelijk vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Bij Konings Mondzorg worden deze tarieven gehanteerd.

De kosten hangen af van de aard en omvang van de behandeling. Tijdens de eerste afspraak bespreek ik wat er nodig is en welke kosten je kunt verwachten.

Wil je alvast een overzicht van de mogelijke behandelingen en bijbehorende tarieven?

Nee, je kunt jezelf direct aanmelden. Een verwijzing is niet nodig. Je bent welkom met of zonder doorverwijzing.

Voor kinderen tot 18 jaar wordt mondzorg meestal volledig vergoed vanuit de basisverzekering. Voor volwassenen hangt het af van je aanvullende tandartsverzekering. Vraag dit na bij je zorgverzekeraar.

De meeste behandelingen verlopen comfortabel. Als je gevoelig bent, houd ik daar rekening mee. Geef het gerust aan, dan zoeken we samen naar een zo prettig mogelijke aanpak.

Dat verschilt per persoon. Soms is één afspraak voldoende, soms zijn er meerdere sessies nodig. Ik bespreek dit altijd samen met jou, op basis van je mondgezondheid.

Ja, dat kan. Je hoeft geen uitgebreid traject te volgen. Ook voor een eenmalige controle of reiniging ben je welkom.

De tarieven voor mondzorg zijn wettelijk vastgesteld. Wat je betaalt hangt af van de behandeling die nodig is. Tijdens de eerste afspraak bespreek ik wat ik zie en wat in jouw situatie passend is. Een standaard gebitsreiniging duurt gemiddeld 30 tot 40 minuten. Het volledige tarievenoverzicht vind je onder het kopje Tarieven.

Ik doe mijn best om je zo goed mogelijk te helpen. Mocht je ergens toch niet tevreden over zijn, laat het me dan weten. In de meeste gevallen komen we er samen uit.

Ben je niet tevreden over de afhandeling en wil je je klacht extern melden? Dan kun je terecht bij de onafhankelijke klachtenregeling van de SKGE.